JORDI MARTIN

Guitar

Ik herinner me nog goed de tijd dat Pink Floyd hele weekenden lang door mijn ouders’ speakers klonken. En meer dan Pink Floyd. Classic rock bands als Dire Straits, Marillion en Genesis gingen erin als zoete koek. Vooral de solo’s, sferisch, eindeloos, met veel gevoel gespeeld. Goede herinneringen heb ik daaraan. Ik ging zelf spelen, ontdekken. Muziek maken. Toen ik 13 was mocht ik mee naar het Arrow Classic Rock festival en vroeg ik hoopvol aan m’n vader of er ook gitaarsolo’s gespeeld gingen worden. “Hoogstwaarschijnlijk” beantwoorde hij glimlachend. In mijn hoofd waren die solo’s iets ongrijpbaars. Ik kon nog niet bevatten dat de muziek die mij vanaf de plaat zo raakte, live voor mijn ogen door mensen van vlees en bloed werd gemaakt. Deze magie en fascinatie heeft me nooit meer losgelaten. Na jarenlang de muziek van Pink Floyd, Roger Waters en het spel van David Gilmour te hebben gehoord, beluisterd en bespeeld in diverse bands, is “Floyd” diep verankerd in mijn muzikanten-DNA. Het is geweldig om hier met Infloyd een podium aan te geven en mijn aandeel daarin te kunnen leveren. Er is een bijzondere chemie binnen deze groep mensen en dat komt tijdens optredens terug van het publiek, de bezoekers van onze shows. Dat smaakt naar meer!

SERGE DUSAULT

Keyboards

Muziek speelde in mijn familie en leven altijd al een grote rol. De muziek van o.a. Pink Floyd, Vangelis en Mike Oldfield galmde regelmatig door huis toen ik nog kind was. Dit wekte vooral mijn interesse voor synthesizers, al wist ik toen nog niet goed wat dat was. De kern voor mij is altijd de sound waar ik mee begin, dat beïnvloedt mijn manier van spelen. Na heel wat jaren voornamelijk op het podium te hebben gestaan startte ik in 2013 mijn eigen studio, Black Oak Studio. Daar kan ik naar hartelust experimenteren met tapedecks, synthesizer, samplers en alles wat maar geluid produceert. Binnen de muziek probeer ik altijd ten dienste te staan van het liedje/het geheel. Een show voor mij is pas een succes als we collectief tot een bepaalde manier van muzikaal communiceren zijn gekomen. Muziek is voor mij voornamelijk iets dat zich bevindt in het ''ongrijpbare''. Voor mij om daar te komen heb ik alleen zoiets ''aards'' nodig als toetsen :)

ERIK JAN DE JONG

Bass & Backing Vocals

Het speelde al een hele tijd in mijn hoofd: zowel de muziek van Pink Floyd, als het idee om daar eens iets mee te gaan doen. Spelen, uitpluizen, beheersen en weer spelen. Voor de lol en het samenspel maar uiteindelijk ook voor derden: het publiek dat de Pink Floyd-muziek kan (her)beleven op de best denkbare manier: live!

De lage tonen in de muziek trokken mij al langer, maar sinds 1989 ben ik de bas ook gaan bespelen in verschillende bands. Ik hou van het geluid, van de verbinding tussen toon en ritme en de invloed die je hebt op het totale gevoel en de groove. Samen met de drummer maak ik het hoofdbestanddeel dat de rest van de band draagt. Waar de drummer de motor is van de band, is de bassist het chassis. Dat moet onbuigzaam zijn maar soepel afgeveerd. Solide en speels. Een band kan nog zo goed zijn, als er wat mankeert aan de ritmesectie wordt het nooit lèkker. Maar als het goed zit hoeft de band er niet naar om te kijken, zodat niets ze in de weg staat om te excelleren. En dat doen ze! Het is een groot plezier om met zulke goede muzikanten te mogen spelen.

MARCO BOUWMANS

Lead Vocals & Guitar

Het eerste album dat ik kocht, was "Animals" van Pink Floyd. Misschien een beetje vreemd voor een jongetje van 10 (snapte niks van de teksten, sprak nog geen woord engels...), maar iets magisch trok mij er enorm in aan. Tot op de dag van vandaag, is het mijn favoriete Floyd album. Op mijn 13e begon ik met gitaarspelen, en deed dat gelijk vol passie. Mijn docent, de babyboomer Ferry Lever (bekend van Rob de Nijs, Kadanz etc.), vond het erg grappig dat zo'n 13-jarige snotneus met gitaarvragen kwam over David Gilmour, Peter Green en Eric Clapton. Ik begon vanaf mijn 18e ongeveer in bandjes te spelen, wat meestal coverbandjes waren, die classic rock speelden. Vooral met het in de bollenstreek roemruchte "29 Crossroads", hebben we in die tijd erg veel gespeeld. Onze oudejaars optredens waren beroemd en berucht!

Na wat omzwervingen in wat bluesformaties, begon ik een aantal jaar geleden met het zelf schrijven van muziek, wat ik zo af en toe solo als singer/songwriter breng, alsmede in bandvorm. In april 2011 ging er een diepe wens in vervulling: ik werd gevraagd voor een Pink Floyd tribute band! En wat voor een!! Goeie muzikanten, en net zo belangrijk, goeie gasten, waar het echt te gek mee is om in een band te zitten. Veel spelen, goed spelen, groots spelen, dat is mijn doel met Infloyd. Mensen een perfecte Floyd avond bieden, dat is toch het mooiste dat er is?

KATINKA VAN DER HARST

Backing Vocals

Met een gitarist/zanger als vader ben ik opgegroeid met veel muziek om me heen. Mee naar repetities, optredens; geweldig vond ik dat. Zingen deed ik eigenlijk overal en altijd. Zo schijn ik als kleuter in de tram op weg naar de Haagse markt iedereen vermaakt te hebben met het zingen van alle liedjes die ik toen kende. Dat ik pas 'zo laat' echt ging optreden is eigenlijk best vreemd. Pas in 2007 heb ik mijn zangdrang naar een ander level gebracht. Eerst heb ik gezongen bij een vriendenbandje waarmee we 'wel 3 keer' hebben opgetreden en daarna bij een coverband, waar ik ook nog steeds met plezier zing.

Pas later heb ik Pink Floyd 'ontdekt' en ook live meegemaakt. Tijdens het concert in 1994 hoorde ik voor het eerst 'The Great Gig in the Sky'. Ik was met stomheid geslagen, zoiets had ik nog nooit gehoord. Ik weet nog dat ik toen dacht: "Wat moet het geweldig zijn om dit te kunnen en mogen zingen, zo je gevoel blootleggen en op anderen overbrengen."

Begin 2013 zag ik op de Infloyd-Facebookpagina de vraag: "Kun jij 'The Great Gig in the Sky' als geen ander vertolken?" Ik moest direct denken aan wat ik toen in 1994 dacht. Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en auditie gedaan. Ik heb er geen moment spijt van gehad en ben er nog steeds trots op dat ik met deze groep geweldig goede muzikanten kan werken. Hoewel ik in de band misschien een kleinere rol heb dan de rest, voegt mijn zang nèt dat extra stukje toe aan die karakteristieke 'Pink Floyd sound'.

LASSE GROENEVELD

Drums & Percussion

Vanaf mijn 4e levensjaar was het al duidelijk, ik wilde drummen! Gelukkig werd ik door mijn muzikale thuisomgeving gestimuleerd om muziek te maken en na een tijdje gitaar geprobeerd te hebben werd het toch echt drums. Nadat ik het drummen opgepakt had dook ik graag de platenkast in en kwam daar veel interessants tegen, waaronder verschillende albums van Pink Floyd. Daar is mijn liefde voor de symphonische/ progressieve/psychedelische muziek van de jaren 60/70 begonnen.

En hoe kwam ik dan bij Infloyd terecht? Ik hoorde viavia dat er een auditie liep bij Infloyd en heb snel gereageerd. Het leek mij erg tof om de muziek van Pink Floyd live te spelen. Na de auditie werd ik snel gebeld, de band vond mij goed passen! De muziek, de liveshow met licht en video en de band en crew maken het iedere keer weer een groot plezier om met deze band te spelen!

ARMAND GABELER

Guitar

Zoals in elke indo-familie is er muziek te vinden. Zo ook in mijn familie. Al voordat ik geboren werd, was er ergens in huis wel instrument te vinden.Er er stond een piano, er lag een mondharmonica, er was een gitaar aanwezig. Mijn vader was drummer in diverse bands, en trok met zijn band Nederland door. Ze speelden covers van onder andere The Who en de Rolling Stones. Het ruigere werk paste prima in het straatje, waar bij menig concert een opstootje plaats vond. Wanneer ik geboren werd, waren deze bands inmiddels al lang ter ziele maar desondanks heb ik waarschijnlijk de muzikale genen ergens overgenomen.